Monday, September 7, 2009

Ramadhan...

. Monday, September 7, 2009

Tanpa disedari..ramadhan sudah masuk hari ke 18...terasa begitu cepat waktu berlalu..tpi apkah pengisian yg telah kita lakukan sepanjang bulan yg mulia ini... jujur..ak merasakan ramadhan kali ini terlalu cepat berlalu..kenapakah?

Ak merasakan ad seswatu yg tidak kena.. begitu banyak dugaan yg aku perolehi sepanjang bulan mulia ini..mulai dari malam kedua.. rumah ak ditenggelami banjir..seterusnya, dengan masalah2 peribadi..masalah2 lain yg xpatut ak ceritakan kat cni..ckuplaa sekadar satu peringatan buat diriku sendiri..nauzubillah..

sabtu lepas..malang menimpa lgi.. hujan mencurah2 pada petang itu ke sawah kangkung dihadapan rumahku menyebabkan air melimpah keluar menyeberang jalan hingga memenuhi setiap ruang lantai..ini semua adalah kerana kerja pembinaan rumah disebelah kiri n kanan sawah kangkung tersebut.. yang dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab dan tidak memikirkan jiran tetangga dan kondisi kawasan itu sendiri yg membuatkan air sawah terperangkap dan akhirnya menyerbu masuk ke dalam halaman rumah sekaligus ke dalam rumah...2nd tyme, rumah banjir dan kali ini memang btol2 disaster.. namun begitu, Alhamdulillah, semua barang2 berharga sempat diselamatkan..

Ya Allah...
Begitu berat dugaanMU terhadap diri ini...
Namun ku bersyukur..
Dengan dugaan ini..
Membuatkan ak sedar akan kekhilafan ku...

Ya Allah...
Berikanlah kekuatan utk hambaMU yg lemah ini..
Untuk mengharungi setiap dugaan n cabaran..
Dalam menempuh hidup ini..

Ya Allah...
Ighfirli ya Allah..
Ighfirli ya Allah...


ni keadaan ruang tamu..


ni dapur..


"garaj" yg ditenggelami air..



ni pulak bilik ak...

ni la keadaan rumah kitorg saat banjir tempohari...

Wallahua'alam..

3 comments:

amy emyla said...

huu...
yokk!! pindah...duk umah tggi2...kt bukit ke gnr ke..bru xbnjirrr!!
ktorg pn da fed-up ngan umah2 indon neh...asek2 banjirr

Hamdi Irsyad said...

setuju emy, ktorg mmg nk pindh la..insyaAllah dlm mase terdekat ni nk try kawtim dlu ngn tuan rmh..kalo bleh bagi balik duit sewa..huhu..

Unknown said...

post pasal banjir terbaru xder ke? hehe

Post a Comment