Sunday, September 27, 2009

Salam Aidilfitri

. Sunday, September 27, 2009

Salam....

Ak rasa masih belum terlambat untuk mengucapkan salam aidilfitri buat semua..hari ni pon baru masuk 11 Syawal.. So..dikesempatan ini, ak menyusun sepuluh jari memohon maaf andai ad salah dan silap selama ini dari semua yang mengenali diri ini... Alhamdulillah, aidilfitri kali ini ak berpeluang bersama dengan keluarga tercinta setelah 3 tahun beraya di perantauan.. Mgkin ni aidilfitri terakhir ak bersama keluarga tyme study kat indon ni kerana tahun2 depan belum tentu boleh balik memandangkan tahun depan dah mula start posting selama 2 tahun..

Kali ini, begitu banyak peristiwa yg berlaku sepanjang ak pulang beraya...syukurla aku pulang 2 hari sebelum raya, sempat lah sahur n berbuka dengan family..dh lama x merasa suasana bersahur n berbuka dengan adik2..dulu diorg masih kecik2 lagi..sekarang semua dah besar..malah ad yang lebih besar n tinggi dari ak..huhu..dengan bermacam2 ragam.. Yang bestnya, ak sempat merasa juadah2 buka puasa yang dah lama ak idam2kan especially murtabak..best!

Raya pertama, mcam biasalah..bgun awal pagi..bersiap2 dengan baju melayu..n warna tema family ak tahun ni adalah HIJAU..hehe..setelah bersalam-salaman sesama adik-beradik, ummi n ayah, kami menjamu selera jap sebelum ke masjid dengan nasi dagang masakan ummi. Setelah itu, baru kami berangkat ke masjid untuk sama2 bertakbir dan menunaikan solat sunat aidilfitri...

Usai solat..kami ke makam Allahyarham atuk n Allahyarham nenek tercinta..dan sedekahkan bacaan yassin dan doa juga bersihkan sedikit kawasan makam mereka..

Itu acara bersama family...xlupa juga, pada hari raya ke 5, ak ikut serta dalam majlis sambutan hari raya dan reunion bersama ex-SMKATJ SPM batch 2004.. Jumpa membe2, semua dah lain, ada yg kurus dah jadi gemok, dan juga sebaliknya..bermacam2 ragam...ad jga yang buat rumahterbuka, sempat juga ak pergi beberapa. Yang xsempat pegi tu, ak mintak maaflah, jalan jamm..susah nk bergerak..huhu

hm..namun dalam kemeriahan berhari raya ni..ada juga dukanya, atuk ak terpaksa di tahan di hospital kerana komplikasi daripada diabetes...keadaan beliau juga agak tenat..sempat ak menziarahi beliau sebentar sebelum melangkah kaki ke Medan kembali.. kasihan atuk... Namun begitu, alhamdulillah..setelah 2 hari ak di sini, ak mendapat khabar atuk dah semakin stabil dan membaik..

Jadi sekarang ku sudah kembali ke medan perjuangan ini..untuk meneruskan sisa2 pelajaran yang masih berbaki 3-4 bulan ini..KTI pon belum mula lgi ni..insyaAllah..ak ku cuba lakukan yang terbaik..



sedikit sebanyak pic yg disnap pada raya pertama...


ni my mum n my "big" bro...


ni kat rumah nenek sebelah ayah...



ni bergambar ayah n adik2 ku..



yang mana abg, n yg mana adik?


inilah family ku yg tercinta..


ya ALLAH...

teguhkanlah iman hambaMU yang dhaif ini..
ku mengharap keredhaanMU dan keampunanMU
dalam meneruskan hidup ini yang penuh dugaan dan cabaran..
berikanlahku kekuatan agar ak bisa tempuhi dengan tabah..

Amin...

Wallahua'alam...


0 comments:

Post a Comment